Saturday, August 5, 2017

”လမိုင္း ဆိုသည္မွာ”



ဆရာ ဦးဝင္းကို ႐ွင္းျပထားတဲ့ လမိုင္းအေၾကာင္းပါ...ဂမၻီရပညာရပ္ေတြ
ေလ့လာရင္ အဲဒါေလးေတြက သတိထားစရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္...

လမိုင္း
*****

လမိုင္းအေၾကာင္း ေက်ေက်လည္လည္ေရးမယ္စဥ္းစားမိတာၾကာပါၿပီ။ အားလံုးကလြယ္လြယ္ေလးေျပာေနၾကလို႔အံၾသမိတာေတာ့အမွန္ဘဲ ေမးခ်င္ပါတယ္...။ လမိုင္းဆိုတာဘာလဲ?ဘာေၾကာင့္လမိုင္းျဖစ္တာလဲ...? အဲဒီလမိုင္းကဘာလုပ္ႏိုင္သလဲ...?
ေနာက္ယွက္ယုံလား...? ကူညီေကာကူညီတက္လား...? ကၽြန္ေတာ္လက္လမ္းမိသေလာက္ ေလ့လာလိုက္ေတာ့ လမိုင္းအေၾကာင္း တိတိပပလာတဲ့က်မ္းဆိုတာကၽြန္ေတာ္ဘဲေလ့လာမူအားနည္းလို႔လား...?
ဒါမွမဟုတ္တခ်ိဳေသာပညာရွင္ေတြက ရွင္းျပရင္ပိုရႈပ္ကုန္မွာစိုးလို႔မေရးတာလား...?
အင္းစဥ္းစားစရာဘဲ...။ ထားပါေတာ့...။ ရွိေနရင္လည္း သိေသာ တတ္ေသာ ဆရာအေပါင္းပညာရွိအေပါင္းတို႔ေရးသားျပပါဟုေတာင္းဆိုရင္း
ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ေလးဉာဏ္မိသေလာက္ေလး ေရးသားလိုက္ပါတယ္...။

လမိုင္း=ကပ္ညိွျခင္း ဒီလို႔အဓိပၸယ္ထြက္လာတယ္ ...။
ကပ္ညိွတက္တယ္ေပါ့ ...။
သူတို႔ဘယ္ကလာသလဲ •••?
ဖုတ္ လူဘဝ နတ္ဘဝ(နတ္ေတြသရဲမျဖစ္ေသာ္လည္းဖုတ္ျဖစ္ႏိုင္ ဘုမၼစိုးနတ္အႏြယ္ဝင္ေတြပါ)
(နတ္ရဲဆို႔တဲ သူရဲနတ္တမ်ိဳးကေတာ့ ဂႏၶဗၺနတ္ေတြကိုေျပာတာပါ)တိရစၧာန္ ဘဝမွလာႏိုင္တယ္...။ အဝိဇၨာ တဏွာ ကာမကိေလသာတို႔ကိုသာ မက္ေမာတြယ္တာ လံု႔လစိုက္သူမွန္သမွ်ဖုတ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။
(ဖုတ္)ပါဠိမွာေတာ့ ဘုတ္ လို႔ျပတယ္။
အဖြဲအစည္း အသင္းအပင္းႏွင့္စုစည္းေနထိုင္ၾကတယ္...။ အဲဒီမွာဖုတ္အမ်ိဳးေပါင္းမ်ားစြာရွိတယ္ ။ ျပန္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ ဖုတ္ႀကီး ၄၀ ရျပန္တယ္ ။ ေရေန ၁၀မိ်ဳး ေတာင္ကုန္းေန၁၀မ်ိဳး လ်ိဳေျမာင္ေတာေန ၁၀မ်ိဳး ခ်ိဳင့္ဝွမ္းျမစ္ေန ၁၀မ်ိဳး
သူတို႔ ၁၀မ်ိဳးစီၾကေတာ့ တစ္ဦးနဲတဦး ကမၼဇိဒၶိကလည္း မတူၾကပါဘူး...။ ဆက္စပ္မႈလည္း မရွိၾကေတာ့ဘူး...။ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ စည္းကမ္းရွိၾကတယ္ ။
ေရမွာေနတဲ့ဖုတ္ထက္ ေတာမွာေနတဲဖုတ္ကနိမ့္တယ္...။
ေတာမွာေနတဲဖုတ္ ထက္
ေတာင္မွာေနတဲဖုတ္ကနိမ့္တယ္...။
ေတာင္မွာေနတဲ့ဖုတ္ထက္ခ်ိဳင့္ဝွမ္းျမစ္ေနဖုတ္တို႔ကပိုနိမ့္ၾကတယ္ ။
အဲဒီထက္နိမ့္ၾကၿပီး လမ္းၾကမ္း အိမ္ၾကမ္း သစ္ပင္ေအာက္ ေတြမွာေနရတာေတြကို
အဆင့္အနိမ္ဆံုး ပို႔ၿပီးနိမ့္ၾကတာကိုလမိုင္းလို႔ေခါပါတယ္ ။
ဟုတ္ၿပီ ။ ဒါဆို လမိုင္းဆိုတာဘာလဲ... တစ္ပိုင္းေတာ့ရွင္းၿပီေပါ့ေနာ္...။
ေနာက္ အဲဒီလမိုင္းျဖစ္ရတဲ့ သူေတြကဘယ္လိုလူေတြလဲ...?
(လမိုင္းဘာေၾကာင့္ျဖစ္သလဲ)
ဇနပဒ ဂႏၶာရီလို႔ေခၚတဲ့ အတတ္ျဖစ္တဲ့ ေအာက္လမ္းအတတ္ကို လိုက္စားတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွန္သမွ်ဟာ ဖုတ္ႀကီးေလးဆယ္ကို ေကၽြးေမႊးၿပီးမွသာ ပညာတက္ႏိုင္ၾကတယ္...။
(ဥပမာ သင့္ေနတိုင္းထမင္းေကၽြးထားတဲေခြးတစ္ေကာင္ဟာ သူေရွ႕မွ တစ္ေယာက္ေယာက္က သင့္ကို ႐ိုက္ပုက္ဟန္ျပဳရင္သင္ထမင္းေကၽြးထားတဲေခြးဟာ သူကိုရန္ျပဳတဲသူကို ကိုက္မယ္မို႔လား)

ဒီလိုဘဲ...။ ေအာက္လမ္းဆရာေတြက ဖုတ္ႀကီးေလးဆယ္ကို ေကၽြးၿပီးအကူအညီယူတယ္ ...။
အဲဒီကေန ေအာက္စူဠဂႏၶာရီ ပညာရပ္ေတြကိုေလ့လာတယ္
...။ (ဥပမာ အင္းကိုအတိုက္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရင္ သူတပါးကို မိမိတက္တဲ့အတတ္ ဂါထာမႏၱာန္ ္မႏၲရား အင္း ဓါတ္ေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္တဲ့ပညာ ၊ ေျခရာေကာက္ ႐ုပ္ထားနာမ္ထား ႀကိတ္လက္ေသ စသည့္ စူဠဂႏၶာရီပညာ အငယ္ဆံုး ဂႏၶာရီအတတ္ ၊ ဥပမာ ကေဝသာရက်မ္းအလိုစီစဥ္တဲ့ပညာ) အဲဒီအဆင့္ေရာက္ရင္ေတာ့ ေအာက္လမ္းစစ္စစ္ ။ သူသြားရာလမ္းက ငရဲ ဘုရားအဆူဆူနဲ႔လြဲၿပီး လြယ္လြယ္နဲ႔လူမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ အဲဒီအဆင့္မေရာက္ခင္ ဖုတ္ႀကီးေလးဆယ္ကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ျပဳစားျခင္း ၊ဒုကၡေပးျခင္းေတြကို ျပဳလုပ္ၿပီး ေသသြားရင္အဲဒီဖုတ္ႀကီးေလးဆယ္ရဲ႕အခိုင္းခံအနိမ္ဆံုး
လမိုင္းဆိုတာျဖစ္ၾကရတယ္...။
လမိုင္းဘာေၾကာင့္ျဖစ္သလဲ...?ရွင္းၿပီေပါ့ေနာ္...။
သူတို႔ကေနာက္ယွက္ယုံလား... ကူညီတက္ေသးလား ဆိုတာကေတာ့ လြယ္ပါတယ္...။
သူတို႔ေနာက္ယွက္တတ္တယ္ဆိုတာေတာ့ လူတိုင္းသိပါတယ္...။
ကူညီတတ္တယ္ဆိုတာကေတာ့
အရပ္ထဲမွာ ေျပာၾကတယ္...။ဒီေန႔ ဘာလုပ္လုပ္ လမိုင္းမကပ္ပါဘူးကြာ... တလြဲေတြႀကီးႀကီးျဖစ္ေနတယ္ ...။
ေနာက္ဇာတ္သဘင္ပညာရွင္ေတြ
အႏုပညာရွင္ေတြက လမိုင္းပြဲေပးၾကတာၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္
...။ "လမိုင္းဝင္သြားတယ္ဗ်ာ ...သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာ (သို႔)က ရတာေပ်ာ္လိုက္တာ... လံုးဝကိုယ္ကိုေတာင္မထင္မိဘူး"
ဒီ လိုလည္း ဆိုၾကတယ္မို႔လား...။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ လမိုင္းအေၾကာင္း အေတာ္အသင့္ျပည္စုံၿပီေပါ့...။

ကဲ...အခုေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းလာၿပီ ။
လမိုင္းအေၾကာင္းမသိဘဲ လမိုင္းဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာမသိဘဲ ရမ္းတုပ္ေနၾကတဲ့ ျပသနာေတြျမင္ရတာစိတ္မခ်မ္းသာလို႔...။
ဘာတဲ့...။ အဘဘိုးမင္းေခါင္ကိုလမိုင္းတဲ့...။
ေသခ်ာစဥ္းစား အဘဘိုးမင္ေခါင္ဘာေတြလုပ္သြားသလဲ...။ ဘုရားတည္ ၊ေက်ာင္းေဆာက္ လူေတြကို သီလလုံေအာင္ထိမ္းေအာင္ လုပ္ေပးသြားတာကို လမိုင္းတဲ့လား...။

ဘာပေယာဂကုတုန္း ကိုယ့္ေ႐ွ႕လူနာမွာ
ငါဘိုးမင္းေခါင္ကြလို႔ ပူးတဲ့သူကေျပာတဲ့အတိုင္း ယုံရေအာင္ အဘဘိုးမင္းေခါင္အစစ္က ခင္ဗ်ားေအာက္မွာထိုင္ၿပီးခင္ဗ်ားက သူ႔အေပၚေရာက္ေနရေအာင္ ခင္ဗ်ားတို႔အေတြးအေခၚပညာမညံ့ေသးပါဘူး...။
နိဳး ...ကၽြန္ေတာ္အဘဘိုးမင္းေခါင္ကိုမကိုးကြယ္ပါဘူး...။ ပြဲမေပးပါဘူး...။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါမွလည္းမေစာ္ကားဖူးပါဘူး။
ကဲ...ကၽြန္ေတာ္ပေယာဂကုတုန္းက အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို စြဲရင္းတိုင္းေရာက္လို႔ ေခၚလိုက္တာ ငါဘိုးမင္းေခါင္ကြဆိုၿပီး တင္ပလႅင္ခ်ိတ္ၿပီး ဝင္လာပါေရာ ။
ကၽြန္ေတာ္အေၾကာင္း သိရသေလာက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က အထက္မွာထိုင္ၿပီး ဘိုးမင္းေခါင္ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေအာက္ေရာက္ေနကတည္းက ဒါ မျဖစ္ႏိုင္မွန္း ဉာဏ္မ်က္စိကသိေနၿပီ...။
ဒီေတာ့ အသားေလးေဘးကပ္ ၊ သူဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ကို ျမင္ရေအာင္ေပါ့ ။ သူျမင္တယ္ ။ ေလာကမွာအႀကီးဆံုးဘုရားကိုေတာင္ မကန္ေတာ့ဘူး ။ အဘဘိုးမင္းေခါင္တာဆိုရင္ေနမလား...။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ထက္ ပိုျမင့္တဲ့ေနရာမွာအခင္းသန္႔သန္႔ေလးထားၿပီး စိတ္တြင္းမွ အဘဘိုးမင္းေခါင္ခင္ဗ်ာ... အဘနာမည္သုံးၿပီး အဘသိကၡာကိုခ်ေနပါတယ္... အဘကိုယ္တိုင္ဆံုးမေပးပါအံုးလို႔ေျပာေနတံုးရွိေသး... အခုနဝင္ပူးတဲလူနာက ဝုန္းဆိုၿပီးပက္လက္လန္႔သြားတယ္ ။ ျပန္စစ္ျပန္ေခၚေတာ့ ေအာက္လမ္းအစြဲ... ေတာင္းပန္ေနလိုက္တာ.. ေၾကာက္ေနလိုက္တာ... ေနာက္ကိုဘယ္ေတာ့မွဟန္မေဆာင္ေတာ့ပါဘူးေပါ့..။
ပေယာဂရဲ႕ သေဘာကေတာ့ လိမ္လို႔ရရင္လိမ္မယ္ ...ေျခာက္လို႔ရရင္ေျခာက္မယ္... ဒါသူတို႔အလုပ္ ။ အဲ... သူတို႔ဘာေကာင္လဲ... မိသြားရင္ေတာ့ေၾကာက္လိုက္တာ တုန္လို႔ ...။(ဒီေလာက္ဆိုရင္သိေရာေပါ့) ။
ဘာအဲဒီလိုမွ ဝင္ပူးေနတဲ့ သူကငါဘိုးမင္းေခါင္ကြ လို႔ဆိုေနေသးရင္ ဟုတ္လား ...
ခင္ဗ်ားတို႔ကလည္းဗ်ာ...။ အဲဒါဆိုလူပူးေပါ့...။
ေလးငါးခ်က္ေလာက္နားရင္း႐ိုက္ရင္အေျဖမွန္ေပၚလာပါ
လိမ့္မယ္...။ ဟုတ္ၿပီလား ။
သူေတာ္ေကာင္းေတြကို မကိုးကြယ္ရင္ေနပါ ေစာ္ေတာ့မေစာ္ကားမိပါေစနဲ႔...။
ဒီထဲမွာ လမိုင္းဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာေရးၿပီးပါၿပီ ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ အဘဘိုးမင္းေခါင္တို႔
အဘဘိုးေတာ္ဟန္တု႔ိ နာယကဆရာႀကီး ဦးစံသိန္းတို႔ဟာ
သူေတာ္ေကာင္းေတြဆိုတာဉာဏ္ရွိလို ႔စဥ္းစားရင္သိႏိုင္ေလာက္ၿပီလို႔ထင္ပါတယ္ ...။
ပညာရွင္ဆန္ဆန္ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္...။ ေဝဖန္ႏိုင္ပါတယ္...။ လူမိုက္ဆန္ဆန္ေျပာဆိုမယ့္ေဆြးေႏြးမယ့္ သူေတြအတြက္ ဝမ္းတြင္းကန္းကို အေရာင္အေၾကာင္းရွင္းျပရင္ရွင္းျပတဲ့ သူသာေသသြားမယ္ ...။ေမြးကတည္းက ကန္းေနတဲ့ လူကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ နားလည္ႏိုင္မယ္မဟုတ္ပါေၾကာင္း ေရးသားရင္း မိမိေလာက္မသိေသးေသာပညာသင္ညီငယ္ညီမတို့ကုိ ပညာေဝမ်ွရင္း မိမိထက္ဂုဏ္ဝါၾကီးေသာ ပညာၾကီးေသာ ဆရာၾကီး ဆရာမၾကီးအေပါင္းတို့အားဦးညြွတ္ရွိခိုးရင္း
မ်ားေထြပုဂၢိဳလ္တက္ေစေသာ္....။

လမိုင္​း နဲ႔ ဝိဇၨာ ဘာကြာသလဲ...??
***************
Credit မင္းကံစည္ဝင္း
    နဂိုရ္​က ႐ွည္​လ်ားတဲ့​ေဆာင္​းပါးတစ္​ပုဒ္​ ​ေရးမလို႔ပါပဲ ။
သို႔​ေသာ္​... လိုရင္​းပဲ ​ေရးပါ​ေတာ့မယ္​။ လမိုင္​းအ​ေၾကာင္​းက
ဂႏၶာရီနယ္​ပယ္​မွာ အင္​မတန္​က်ယ္​ဝန္​းပါတယ္​ ။ အ​ေျခအ​ေန
အရ ၾကဳံ​ေတြ႔ရတာ အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိတယ္​ ။
    လမိုင္​းဘယ္​က စတင္​ ျဖစ္​​ေပၚလာသလဲ​ လို႔​ေမးရင္​း ကမၻာ
ဦးရာဇဝင္​ထဲက ကဝါလမိုင္​းအ​ေၾကာင္​းအရာက​ေန စတင္​
ျဖစ္​​ေပၚလာခဲ့တယ္​လို႔ ​ေျပာလို႔ရပါတယ္​ ။
     အမ်ားသိၿပီးသား ျဖစ္​မႇာပါ ။ သၾကၤန္​ရာဇဝင္​အ​ေၾကာင္​း
ဖတ္​ရင္​ ​ေတြ႔ရပါလိမ္​့မယ္​ ။နည္​းနည္​း​ေျပာပါရ​ေစ ။
     တစ္​ခ်ိန္​က ​ေလာကီပညာအရပ္​ရပ္​ တတ္​​ေျမာက္​ထားတဲ့
ရ​ေသ့ႀကီးတစ္​ပါး​ေပါ့။တစ္​​ေန႔​ေတာ့ သူ႔ပညာနဲ႔သူ​ေနရမယ္​့ အသက္​အပိုင္​းအျခားကို တြက္​ခ်က္​လိုက္​တဲ့အခါ မၾကာခင္​မွာပဲ သူ႔သက္​တမ္​း ကုန္​ဆုံးမွာကို သိသြားတယ္​။
     ဒါနဲ႔ သူဘယ္​လိုလုပ္​ရင္​ လူ႔ဘဝဆက္​​ေနရမလဲဆိုၿပီး ​ေတြး
​ေတာၾကံဆတဲ့အခါမွာ သူတတ္​ထားတဲ့ သက္​​ေျပာင္​းကိုယ္​
ခြာ အတတ္​ပညာနဲ႔ အသက္​ဆက္​​ေနလို႔ရ​ေၾကာင္​း သိ႐ွိခဲ့ပါ
တယ္​ ။ သက္​​ေျပာင္​းကိုယ္​ခြာ အတတ္​ပညာက ​ေလာ​ေလာ
လတ္​လတ္​ ​ေသဆုံးၿပီးမၾကာ​ေသးတဲ့ လူ​ေသတစ္​ဦးရဲ႕႐ုပ္​ခႏၶာလိုအပ္​တယ္​ ။ ( ဒီပညာက ဝိဇၨာ​ေတြ တတ္​အပ္​တဲ့ပညာ
ရပ္​ႀကီးတစ္​ခုပါ ။ အလြန္​ဆန္​းၾကယ္​တဲ့ ပညာရပ္​ျဖစ္​ပါတယ္​)
     ရ​ေသ့ႀကီးလည္​း ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္​နဲ႔​ေသဆုံး​ေတာ့မယ္​့သူကို ၾကည္​့လိုက္​တဲ့အခါ မၾကာခင္​မွာ ​ေႁမြကိုက္​ခံရၿပီး ​ေသဆုံး
​ေတာ့မယ္​့ ကဝါလမိုင္​းဆိုတဲ့ ​ေတာသူ​ေတာင္​သားတစ္​ဦးကို
​ေတြ႔လိုက္​ပါတယ္​ ။ ဒါနဲ႔ ရ​ေသ့ႀကီးက စ်ာန္​အဘိညာဥ္​နဲ႔ႂကြ
သြားၿပီး ကဝါလမိုင္​း​ေႁမြကိုက္​ခံရလို႔ ​ေသဆုံးသြားတဲ့အခါမွာ
သူ႔ရဲ႕ သက္​​ေျပာင္​းကိုယ္​ခြာအတတ္​ပညာနဲ႔ ကဝါလမိုင္​းရဲ႕
႐ုပ္​ခႏၶာအသုံးျပဳ ၿပီး ဆက္​လက္​အသက္​႐ွင္​​ေနထိုင္​သြားပါ
တယ္​။ ရ​ေသ့ႀကီး႐ုပ္​​ေဟာင္​းကို​ေတာ့ ကဝါလမိုင္​းတစ္​ျဖစ္​လဲ
ရ​ေသ့ႀကီးက သၿဂိဳဟ္​လိုက္​တယ္​။
     ရ​ေသ့ႀကီးက​ေန ကဝါလမိုင္​းျဖစ္​လာတဲ့ ကဝါလမိုင္​းက
ယခင္​ ကဝါလမိုင္​းမယားနဲ႔အတူတကြ​ေပါင္​းသင္​း​ေနထိုင္​ခဲ့ပါ
တယ္​။ သို႔​ေသာ္​... ရ​ေသ့ႀကီးကဝါလမိုင္​းက အသက္​​ေမြးမႈ
အရ ​ေလာကီပညာကြၽမ္​းက်င္​သူပီပီ ​ေဗဒင္​ေဟာ ​ေဆးကုအတတ္​ပညာနဲ႔ နာမည္​​ေက်ာ္​ၾကားလာခဲ့ပါတယ္​။
   
     ရ​ေသ့ႀကီးက သူ႔ရဲ႕တပည္​့​ေတြကို သူတတ္​ထားတဲ့ပညာ
အရပ္​ရပ္​​ေတြ သင္​ၾကား​ေပးၿပီး အတတ္​ပညာျဖန္​႔​ေဝခဲ့တယ္​။
​ဒါ​ကို အ​ေၾကာင္​းျပဳၿပီး ​ေနာက္​ပိုင္​း ထူးဆန္​းတဲ့ ​​ေလာကီဂမၻီရပညာ​ေတြကို တတ္​​ေျမာက္​ထားတဲ့သူ​ေတြကို လူ​ေတြက ကဝါလမိုင္​းတပည့္​ေတြျဖစ္​တဲ့အတြက္​ ကဝါျဖဳတ္​ၿပီး လမိုင္​းလို႔ ​ေခၚ​ေဝၚ
ၾကပါတယ္​ ။ လမိုင္​းအဖြဲ႔အစည္​း​ေပါ့ ။
    ဒီ​ေလာက္​ဆိုရင္​ လမိုင္​းရာဇဝင္​ ရိပ္​မိ​ေလာက္​ၿပီထင္​ပါတယ္​ ။ ပုံျပင္​ပဲ ​ေျပာ​ေျပာ၊ ဒ႑ာရီလို႔ပဲဆိုဆို ဒီကဝါလမိုင္​း
အ​ေၾကာင္​းက လမိုင္​းနဲ႔ပတ္​သက္​ၿပီး အ​ေျခအ​ေနအရ​ေရာ
ပညာရပ္​အ​ေနအထားအရပါ ဆက္​စပ္​မႈ႐ွိ​ေနတဲ့ အရာ​ေတြပါ။
အခုသိပၸံ​ေခတ္​မွာ​ေတာင္​ လိုအပ္​တဲ့သု​ေတသနအတြက္​
ဒ႑ာရီက ပစ္​ပယ္​လို႔မရမွန္​း ၊ အ​ေရးပါတဲ့အရာမွန္​း လက္​ခံ
လာၾကတာ အမွန္​ပါပဲ။ ဒ႑ာရီကိုအ​ေျခခံၿပီး သမိုင္​းအမွန္​ကို
႐ွာ​ေဖြၾကရပါတယ္​ ။

​ေလာကီပညာဆိုတာက ကမၻာဦးကတည္​းက တည္​႐ွိ​ေနတဲ့
ပညာ။ ​ေဒသကြဲျပားမႈအလိုက္​ ပညာရပ္​​၊ အ​ေခၚအ​ေဝၚကြဲျပား
သြားၾကတာပါ။ ​

     အရင္​က ​ေလာကီပညာဆိုတာ ပညာတတ္​အသိုင္​းအဝိုင္​း
​ေတြ ​ေလ့လာလိုက္​စားတဲ့ပညာ ။ အ​ေနအထိုင္​ အ​ေျပာအဆို
သိမ္​​ေမြ႔ၾကတဲ့ ပညာတတ္​အလႊာအတန္​းစား ၊ ​ေလာကစည္​း
မ်ဥ္​း ဥ​ပ​ေဒသ​ေတြကို ​ေလးစားလိုက္​နာၾကတဲ့ပညာ​တတ္​သူ
​ေတြ သင္​ၾကားၾကတဲ့ပညာ​ေတြပါ ။ ဆို​ေတာ့ သူတို႔​ေတြ ​ေလ့
လာမႈအား​ေကာင္​း ၊ တကယ္​လည္​း ႀကိဳးစားၾက​ေတာ့ ဆိုင္​ရာပညာရပ္​​ေတြ တတ္​​ေျမာက္​လာၾကပါတယ္​။ ဒီ​ေလာကီပညာရပ္​​ေတြကို ​ေကာင္​းမြန္​တဲ့​ေနရာ၊
အက်ိဳး႐ွိမယ္​့​ေနရာ​ေတြသာ လူ​ေတြအသုံးခ်ခဲ့ပါတယ္​။

 သို႔​ေသာ္​ ​ေနာက္​ပိုင္​းလူ​ေတြက ​ေလာဘ ​ေဒါသ မာန္​မာနတရား​ေတြ ၊ ဣႆ ာ မစၦရိယတရား​ေတြ ထူေျပာလာတဲ့အခါ အဖိုးတန္​ ​ခက္​ခဲနက္​နဲတဲ့ပညာ​ေတြကို မ​ေကာင္​းတဲ့ဘက္​မွာ အသုံးခ် လာၾကပါတယ္​ ။ မ​ေကာင္​းတဲ့
နတ္​မိစၦာ​ေတြ ပူ​ေဇာ္​ပသၿပီး အတတ္​ပညာနဲ႔လူသတ္​နည္​း
​ေသ​ေအာင္​ျပဳ စားနည္​း​ေတြ ျပဳလုပ္​အားထုတ္​လာၾကပါတယ္​။ပညာရပ္​က ​ေကာင္​းတာ​ေတြ​ေရာ၊ မ​ေကာင္​းတာ​ေတြ​ေရာ
​ေရာ​ေထြးကုန္​တယ္​။ သူ​ေတာ္​​ေကာင္​းလမ္​းစဥ္​ မဟုတ္​​ေတာ့ပဲ အကုသိုလ္​မ်ားတဲ့
လမ္​းစဥ္​ျဖစ္​လာၾကပါတယ္​ ။​ေသဆုံးသြားၾကတဲ့အခါ ပညာ​ေတြကို စြဲလမ္​းၿပီး မ​ေကာင္​းတဲ့ဘုံဘဝ​ေတြ ​ေရာက္​
သြားၾကတယ္​။ ပညာရပ္​​ေတြကို ဝန္​တိုတဲ့စိတ္​​ေတြမ်ားတဲ့
အတြက္​
ပညာရပ္​လိုက္​စားတဲ့သူ​ေတြကို ​ေႏွာင္​့ယွက္​ဖ်က္​ဆီးၾကပါ
တယ္​။ တစ္​ခါ ပညာရပ္​​ေတြ အသုံးခ်တဲ့အခါ နည္​းမွန္​လမ္​းမွန္​
မဟုတ္​​တဲ့အတြက္​ ဂႏၶာရီ ထြက္​ရပ္​​ေပါက္​ပညာမျဖစ္​​ေတာ့ပဲ ​ေအာက္​ဘက္​မိစၦာအႏြယ္​ဝင္​ လမိုင္​းျဖစ္​သြားၾကတယ္​။ လမိုင္​းနဲ႔ ထြက္​ရပ္​​ေပါက္​က တစ္​ျခားစီ။ အျဖဴနဲ႔အမည္​း ၊ အ​ေမွာင္​နဲ႔
အလင္​းဆိုသလို​ေပါ့ ။ ဆို​ေတာ့ လမိုင္​းက ဆိုးဝါးတဲ့ အ​ေျခအ​ေန​ေရာက္​သြားခဲ့ပါတယ္​။ ဒါ​ေၾကာင္​့ ​ေလာကီပညာကို လိုက္​စားၾကတဲ့အခါ လမိုင္​းက အဓိကသတိထားရမယ္​့ သူ​ေတြျဖစ္​သြားပါတယ္​။ သူတို႔က ​ေအာက္​အႏြယ္​ဝင္​ပီပီ ​ေႏွာင္​့ယွက္​
ဖ်က္​ဆီးတတ္​ၾကတဲ့သူ​ေတြ ။
သို႔​ေသာ္​...သူတိူ႔ကို ပူ​ေဇာ္​ပသရင္​​ေတာ့ လမိုင္​းက ​ေစာင္​့​ေ႐ွာက္​ၾကျပန္​တယ္​။

      လမိုင္​းက ​ေတာလမိုင္​း၊ ​ေတာင္​လမိုင္​း၊ ​ကုန္​းလမိုင္​း၊ ​ေရ
လမိုင္​း၊ ​ေလလမိုင္​း၊ မိုးလမိုင္​း၊ ကဝါလမိုင္​း စသည္​ျဖင္​့ ​ေနရာ
႒ာနနဲ႔ ကြၽမ္​းက်င္​တဲ့ပညာမူတည္​ၿပီး အမ်ိဳးအစားကြဲျပားၾကပါ
တယ္​။
     လမိုင္​းပညာရပ္​က ၆၂ ရပ္​ရႇိပါတယ္​။ ထူးဆန္​းတဲ့​ေလာကီပညာ အရပ္​ရပ္​​ေတြပါ။
     လမိုင္​းကပ္​ရင္​ ခြာဖို႔မလြယ္​သလို လမိုင္​းဖ်က္​ရင္​ ဒဏ္​ခံႏိုင္​
တဲ့သူ​ေတြ ႐ွားပါးၾကပါတယ္​။ အထူးသျဖင္​့ နာမ္​ပိုင္​းဆိုင္​ရာနဲ႔
႐ုပ္​​ေျပာင္​း႐ုပ္​လြဲအတတ္​ပညာ​ေတြ​နဲ႔​ေပါ့။ မသိပဲနဲ႔ ခံရတတ္​ပါ
တယ္​ ။
     တစ္​ခ်ိဳ႕​ေဆး​ေတြ ႏိႈးတဲ့အခါမွာ "ထ ထ ဆရာလမိုင္​းထ ၊
ႂကြ ႂကြ ဆရာလမိုင္​းႂကြ "လို႔ ႏိႈးရတာ ​ေတြ႔ရပါလိမ္​့မယ္​ ။လမိုင္​းကပ္​တဲ့ ​ေဆး​ေတြဆိုရင္​ လမိုင္​းႏိုင္​တဲ့ ပုဂၢိဳလ္​​ေတြကို ​ေအး​ေအး​ေဆး​ေဆးႏိွမ္​ႏွင္​းလို႔ရတယ္​ ။
      လမိုင္​းအႏၱရာယ္​ႀကီးမားတဲ့အတြက္​ ဝိဇၨာ​ႀကီး​ေတြက လမိုင္​းႏိုင္​တဲ့​ေဆး​ေတြ ၊ အင္​း ၊ စမ​ေတြ စီရင္​​ေပးၾကပါတယ္​။
      က်င္​့စဥ္​ပိုင္​းမွာ အမ်ားဆုံးၾကဳံရတတ္​ပါတယ္​ ။
      လမိုင္​းကို လမိုင္​းမွန္​း မသိရင္​ ခံ​ေပ​ေတာ့ပဲ။ တစ္​ခ်ိဳ႕ ပါရမီ
အားႀကီးတဲ့ သူ​ေတာ္​​ေကာင္​း​ေတြ က်င္​့စဥ္​က်င္​့တဲ့အခါ ဝိဇၨာ
ႀကီး​ေတြ ကိုယ္​တိုင္​လာ​ေစာင္​့​ေပးရပါတယ္​။ ဝိဇၨာႀကီး​ေတြ
မလာႏိုင္​ၾကတဲ့အခါ ကိုယ္​့ဘာသာကိုယ္​ ဉာဏ္​နဲ႔ရင္​ဆိုင္​ၾက
ရတယ္​။
     ဥပမာ... က်င္​့စဥ္​ထက္​ျမက္​လာတဲ့အခါ လမိုင္​းက အာ႐ုံ
ထဲ မ​ေနာထဲမွာ အဘဘိုးမင္​း​ေခါင္​ ၊ အဘဘိုးဘိုး​ေအာင္​
စသည္​ျဖင္​့ ဖန္​ဆင္​းၿပီး စကား​ေတြ​ေျပာ ၊ ​ေဆး​ေတြ၊ ပစၥည္​း
​ေတြ ၊ လာ​ေပးတတ္​ၾကတယ္​။ လမိုင္​းပညာရပ္​​ေတြလည္​း
သင္​ၾကား​ေပးၾကတယ္​ ။ လူ႔သည္​း​ေျခႀကိဳက္​ အၾကားအျမင္​
အထူးအဆန္​း စသည္​​လည္​း ပါတယ္​။ လူက အဲဒါ​ေတြနဲ႔ သာယာသြားၿပီး ဝိဇၨာလိုလို ဘိုး​ေတာ္​လိုလိုျဖစ္​တတ္​ၾက
တယ္​။ လမိုင္​းမာယာလွည္​့စားမႈ​ေအာက္​မွာ အထင္​ႀကီးလာၾကပါတယ္​။ လူက လမိုင္​း​ေၾကာင္​ ​ေၾကာင္​သြားၿပီး
အထူးအဆန္​း​ေနာက္​ကိုသာ လိုက္​​ေနမိၾကတယ္​။ ​ေနာက္​
ဆုံး ႐ူးသလိုလို ​ေၾကာင္​သလိုလိုျဖစ္​ၿပီး ​ေသတဲ့အခါ လမိုင္​း
ဘဝ၊ လမိုင္​း​ေတြရဲ႕လက္​​ေအာက္​ခံဘဝ ​ေရာက္​သြားၾကတယ္​။ ( စစ္​မွန္​​ေသာ ဝိဇၨာႀကီးမ်ားလည္​း
ထိုသို႔ ခ်ီး​ေျမာက္​တတ္​ပါသည္​ ။ သို႔​ေသာ္​ အျဖဴ နဲ႔အမည္​း မတူပါ )

တစ္​ခ်ိဳ႕က အဲဒီလို လမိုင္​းလႇည္​့စားမႈ မသိၾကတဲ့အခါ လမိုင္​းနဲ႔
အဘဘိုး​ေတာ္​​ေတြကို မွားၿပီး အျပစ္​တင္​​ေျပာဆို ပစ္​မွားတတ္​ၾကတယ္​ ။ အထူးသျဖင္​့ နာမည္​ႀကီး အဘဘိုးမင္​း
​ေခါင္​ ၊ အဘဘိုးဘိုး​ေအာင္​အျဖစ္​ ဟန္​​ေဆာင္​လွည္​့ဖ်ား​ေန
​တတ္​ၾကတာ​ေတြပါ ။ သရဏဂုံ၊ ဂုဏ္​​ေတာ္​ စြမ္​းအင္​​ေတြကို
ထက္​ထက္​ျမက္​ျမက္​ပြားမ်ား​ေနၾကတဲ့ ဝိဇၨာႀကီး​ေတြက လူ
​ေတြကို ဒုကၡ​ေရာက္​​ေအာင္​လုပ္​ပါ့မလား...။

က်ေနာ္ မင္းသစၥာ ေတြ႔ဖူးေသာ လမိုင္းဆရာေတြကေတာ့ လမိုင္းကို အားမကိုးဘို႔ ရယ္ မယံုၾကည္ဖို႔ရယ္ေျပာျပေပးေပမယ့္
လက္မခံၾကပါဘူး။ အဲေတာ့ကာ က်ေနာ္ကလည္း ေနာက္သို႔ ေျခတလွမ္းျပန္ဆုတ္ ေျပာၾကည့္လိုက္ေတာ့ လက္ခံတာေတြ႔ရတယ္။

”ဝိဇၨာ ဆိုတာ အေဖရင္းနဲ႔တူတယ္
လမိုင္းဆိုတာ ပေထြးနဲ႔တူတယ္”
ၾကည့္သာေပါင္းပါလို႔

မင္းသစၥာ

No comments:

Post a Comment