Monday, October 19, 2015

ေမတၱာသုတ္ ျမန္မာျပန္ နိဒါန္း


ဘယ္​ဂါထာ၊ပရိတ္​မဆို အနက္​​ေလး​ေတာ့သိထားသင္​့ပါတယ္​၊​ေမတၱာသုတ္​​ေတာ္​ရဲ႕အနက္​သိ​ေစခ်င္​လို႔​ေဖာ္​ျပ​ေပးလိုက္​ပါတယ္​​ဗ်ာ။.....။
ယသ- အၾကင္ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္၏၊ အာႏုဘာဝေတာ- အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္၊ ယကၡာ- ဘီလူးတို႔သည္၊ ဘႎသနံ- ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ အဆင္းကို၊ ေနဝ ဒေႆႏိၲ- မျပဝံကုန္၊ ယမိွေစဝ- အၾကင္ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကိုသာလွ်င္၊ ရတၱိဥၥ- ညဥ့္၌ လည္းေကာင္း၊ ဒိဝဥၥ- ေန႔၌လည္းေကာင္း၊ မတႏၲိေတာ- မပ်င္းရိသည္ျဖစ္၍၊ အာႏုယုဥၨေႏၲာ- လံုးလျပဳေသာသူသည္၊ သုခံ- ခ်မ္းသာစြာ၊ သုပတိ- အိပ္ရ၏။
သုေတၱာစ- အိပ္ေပ်ာ္ေသာ္လည္းကိဥိၥ- တစ္စံုတစ္ခုေသာ၊ ပါပံ - မေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကို၊ နပႆတိ - မျမင္မက္၊ ဧဝမာဒိဂုဏုေပတံ- ဤသို႔အစရွိေသာ ဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ၊ တံပရိတၱံ- ထိုေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို၊ ေဟ - သူေတာ္ေကာင္းတို႔၊ မယံ- ငါတို႔သည္၊ ဘာဏာမ - ရြတ္ၾကကုန္အံ။

နိဗၺာန္လိုခ်င္သူ

၁ ။ သႏၲံ - ၿငိမ္သက္ေသာ၊ ယံပဒံ - အၾကင္ နိဗၺာန္သည္၊ အတၳိရွိ၏။ တံ - ထိုနိဗၺာန္သို႔၊ အဘိသေမစၥ - သစၥာေလးပါးကို သိေသာအားျဖင့္ ေကာင္းစြာေရာက္၍၊ ဝိဟရိတုကာေမန- ေနျခင္းငွာအလိုရွိေသာ၊ အတၱကုသေလန - အက်ိဳးစီးပြား၌ လိမၼာေသာ ရဟန္းသည္၊ ကရဏီယံ- ျပဳက်င့္အပ္၏။ သေကၠာစ - ကိုယ္အသက္၌ငဲကြက္ျခင္းမရွိ သစၥာတရားကိုသိျခင္းငွာ က်င့္စြမ္းႏိုင္သည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ ဥဇူစ - ေျဖာင့္မတ္ေသာ ကိုယ္,ႏႈတ္ႏွစ္ပါးရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သုဟုဇူစ -  ေျဖာင့္မတ္ေသာစိတ္ထားရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သုဝေစာစ - ဆိုဆံုးမလြယ္သည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ မုဒုစ - ႏူးည့ံသည္လည္း ၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။

၂ ။ သႏၲဳသေကာစ - ပစၥည္းေလးပါးတို႔၌ ေရာင္ရဲသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သုဘေရာစ - ေမြးျမဴလြယ္သည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ အပၸကိေစၥာစ - နည္းေသာ အမႈကိစၥရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သလႅဟုကဝုတၱိစ - ေပါ့ေသာအသက္ေမြးျမဴျခင္း ရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သႏိၲၿႏၵိေယာစ - ၿငိမ္သက္ေသာ စကၡဳစေသာ ဣေျႏၵရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ နိပေကာစ - ရင့္ေသာပညာရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ အပၸဂေဗ႓ာစ - ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ၾကမ္းၾကဳတ္ျခင္းမရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ ကုေလသု - ဒါယကာတို႔၌၊ အနႏုဂိေဒါၶစ - တပ္မက္ေမာျခင္းမရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။

၃ ။ ေယန - အၾကင္ ကာယ စေသာ သံုးပါးေသာ ဒုစရိုက္ေၾကာင့္၊ ဝိညဴ - ပညာရွိသည္၊ ပေရ - သူတစ္ပါးတို႔ကို၊ ဥပဝေဒယံု - ကဲရဲ႕ျခင္းကို၊ ကိဥိၥ - စိုးစဥ္းမွ်ေသာ၊ ခုဒၵံ - အနည္းငယ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ တံ - ထိုဒုစ႐ိုက္ကို၊ နစအာစေရ - မက်င့္ရာသည္ သာတည္းး။ သဗၺသတၱာ - ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္၊ သုခိေနာဝါ - ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္သည္လည္းေကာင္း၊ ေခမိေနာဝါ - ေဘးရန္ကင္းၿငိမ္းကုန္သည္လည္းေကာင္း၊ ေဟာႏၲဳ - ျဖစ္ေစကုန္သတည္း။ သုခိတတၱာ - ခ်မ္းသာေသာ ကိုယ္စိတ္ရွိကုန္သည္၊ ဘဝႏၲဳ - ျဖစ္ေစကုန္သတည္း။

၄ ။ ေယေကစိ - ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ၊ ပါဏဘူတာဝါ - ပဥၥေဝါကာရ စတုေဝါကာရ၊ ဧကေဝါကာရ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အနဝေသသာ - အၾကြင္းမရွိကုန္ေသာ၊ တသာဝါ - ထိတ္လန္႔တတ္ကုန္ေသာ ပုထုစဥ္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ထာဝရာဝါ - ျမဲျမံစြာ တည္ၾကည္ကုန္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဒီဃာ - ရွည္လ်ားေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱာဝါ - အၾကင္နဂါး၊ ေျမြ အစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မဟႏၲာ - ႀကီးေသာကိုယ္ခႏၶာ ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - ငါး၊ လိပ္ အစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မဇိၩမာ - အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္ႏြားအစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ရႆကာ - ပု၊ တို၊ နိမ့္ ငယ္ေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္ ၾကက္ငွက္ အစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အာဏုကာ - ေသးဖြဲသိမ္ႏုတ္ေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - ပိုးရြစေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ထူလာ - ဆူၿဖိဳးေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္ ဝက္စေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သႏၲိရွိကုန္၏။ ေတသတၱဝါ - ထိုသတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း။

၅ ။ ဒိ႒ာ - ျမင္ဖူးကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း။ အဒိ႒ာ - မျမင္ဖူးကုန္ေသာ၊ ေယသတၱာ - အၾကင္သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အဝိဒူေရ - မနီးေဝးေသာ အရပ္၌၊ ဝသႏၲိ - ေနကုန္၏၊ ေတသတၱာ - ထိုသတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း။ ဘူတာဝါ - ရဟႏၲာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သမ႓ေဝသီဝါ - ဘဝသစ္၌ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ကံကို ရွာမွီးေလ့ရွိကုန္ေသာ ပုထုစဥ္ေသကၡတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သဗၺသတၱာ - ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္၊ သုခိတတၱာ - ခ်မ္းသာေသာ ကိုယ္ရွိကုန္သည္၊ ဘဝႏၲဳ - ျဖစ္ေစကုန္သတည္းးးး။

၆ ။ ပေရာ - တစ္ေယာက္ေသာသူသည္၊ ပရံ - တစ္ေယာက္ေသာသူကို၊ န နိကုေဗၺထ - အမ်က္မထြက္ရာ။ ကတၳစိ - တစ္စံုတစ္ခုေသာအရာ၌၊ ကိဥိၥ - တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ၊ နံဇနံ - ထိုသူကို၊ ဗ်ာေရာသနာ - ေဖာက္ျပန္ေသာကာယကံ၊ ဝဇီကံ တို႔ျဖင့္ ညွဥ္းဆဲခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပဋိဃသညာ - ရန္အမ်က္ဟူေသာစိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ နာတိမေညထ - မထီမဲ့ျမင္မျပဳရာ။ အညမညသ - တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏၊ ဒုကၡံ - ဆင္းရဲကို၊ နဣေစၥယ် - အလိုမရွိရာ။

၇ - ၈ ။ မာတာ - အမိသည္၊ နိယံပုတၱံ - မိမိသားအရင္းျဖစ္ေသာ၊ ဧကပုတၱံ - တစ္ေယာက္ေသာသားကို၊ အာယုသာ - အသက္ေၾကာင့္၊ အႏုရေကၡ ယထာ - အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔၊ ဧဝမၸိ - ဤကဲသို႔ပင္ သဗၺဘူေတသု - ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၌၊ အပရိမာဏံ - အတိုင္းအဆမရွိေသာ၊ မာနသံ - ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စိတ္ကို၊ ဘာဝေယ - အဖန္တလဲလဲ ပြားေစရာ၏။ ဥဒၶံ - အထက္ဘဝဂ္တိုင္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ အေဓာ - ေအာက္အဝီဇိတိုင္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ တရိယံ - အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာတိုင္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ ဣတိပိ ဣမိနာ ပကာေရန - ဤသို႔ေသာအားျဖင့္၊ သဗၺေလာကသႎၼ - က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း မရွိသည္ကို၊ အေဝရံ -ရန္မရွိသည္ကို၊ အသမတၱံ - ဆန္႔က်င္ဘက္မရွိသည္ကို၊ ကတြာ - ျပဳ၍၊ အပရိမာနံ - အတိုင္းအဆမရွိေသာ၊ ေမတၱံ - ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ၊ မာနသံ - စိတ္ကို၊ ဘာဝေရ - ပြားေစရာ၏။

၉ ။ ဣဓ - ဤသာသနာေတာ္၌၊ တိ႒ံဝါ - ရပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စရံဝါ - သြား၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နိသိေႏၷာဝါ - ထိုင္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သယေနာ ဝါ - လဲေလ်ာင္း၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝိတမိေဒၶါ - အိပ္ျခင္း၊ ငိုက္ျခင္း၊ ကင္းသည့္၊ ယာဝတာ - အၾကင္မွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လံုး၊ အသ - ျဖစ္ရာ၏။ ယာဝတာ - ထိုမွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လံုး၊ ဧတံသတႎ - ထိုေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ သတိကို၊ အဓိေ႒ယ် - ေဆာက္တည္ရာ၏။ ဧတံ ဝိဟာရံ - ထိုေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ သတိျဖင့္ေနျခင္းကို၊ ျဗဟၼံ - ျမတ္ေသာ၊ ဝိဟာရံ - ေနျခင္းဟူ၍၊ ဗုဒၶါ - ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အာဟု - ေဟာေတာ္မူ၏။

၁ဝ ။ ဘိကၡဳ - သံသရာေဘးကို ရႈ႕ေလ့ရွိေသာသူသည္၊ ဒိ႒ိဥၥ - မိစၧာဒိ႒ိသိုလည္း၊ အႏုပဂၢမၼ - မကပ္မူ၍၊ သီလဝါ - ေလာကုတၱရာ သီလရွိသည္ျဖစ္၍၊ ဒႆေနန - ေသာတပတၱိမဂၤဥာဏ္ႏွင့္၊ သမၸေႏၷာ - ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍၊ ကာေမသု - ေတဘုမၼက သခၤါရတည္းဟူေသာ ဝတၳဳကာမတို႔၌၊ ေဂဓံ - တပ္မက္ျခင္းကို၊ ဝိနယ - ပယ္ေဖ်ာက္၍၊ ဇာတု - စင္စစ္၊ ပုန - တဖန္၊ ဂဗ႓ေသယ်ံ - အမိဝမ္းတြင္း၌ ပဋိသေႏၶေနရျခင္းသို႔၊ န ဧဟိ - မေရာက္လတၱံ။

ေမတၱာသုတၱံ - ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္သည္၊
နိ႒ိတံ - ၿပီးဆံုးပါ၏။

No comments:

Post a Comment