Monday, October 19, 2015

`` ေမတၱာပုိ႔စဥ္ စိတ္ထားနည္း ´´


စူးရွေအာင္ အဘယ္သုိ႔ ေမတၱာျဖန္႔ရပါမည္နည္း။
ေမတၱာျဖန္႔ရာတြင္ ရည္ၫႊန္းေသာ “ၾသဒိသေမတၱာ”၊
မရည္ညႊန္းေသာ “အေနာဓိသေမတၱာ”ႏွစ္မ်ဳိးရွိရာ
“အေနာဓိသေမတၱာ”ထက္ “ၾသဒိသေမတၱာ”ကစူးရွသည္။
ၾသဓိသတြင္လဲ ျမင္ဖူးသူ၊ မျမင္ဖူးသူရွိျပန္ရာ
မျမင္ဖူးသူထက္ ျမင္ဖူးသူကုိ စူးရွသည္။

ျမင္ဖူးသူတြင္လဲ အျမင္နည္းသူထက္ ၊
အျမင္မ်ားသူကုိ စူးရွသည္။ အျမင္မ်ားသူတြင္လဲ
အကြၽမ္းမဝင္သူထက္ အကြၽမ္းဝင္သူကုိ စူးရွသည္။

အကြၽမ္းဝင္သူတြင္လဲ ေန႔အခါထက္ ညအခါ စူးရွသည္။
ညအခါတြင္လဲ ေမတၱာအပုိ႔ခံရသူက လွဳပ္ရွားေနသူထက္၊
ျငိမ္ေနသူကုိ စူးရွသည္။
ျငိမ္ေနသူတြင္လဲ အမွတ္တမဲ့ျဖန္႔ျခင္းထက္
ခ်ိန္၍ ျဖန္႔ျခင္းက စူးရွသည္။
သုိ႔ျဖစ္ေလရကား မက်န္းမာ၍ျဖစ္ေစ ၊တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊
ဆင္းရဲဒုကၡေတြ႔ေနသူအား ေန႔ရက္ ၊အခ်ိန္ ၊မ်က္ႏွာပုံ ၊ေနထုိင္ပုံ
စသည္တုိ႔ုကုိသိေအာင္ ခ်ိန္းဆုိျပီး ထုိသူ၏ ႏွလုံးအိမ္ကုိျဖစ္ေစ၊
ခံတြင္းေပါက္ကုိျဖစ္ေစ ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်ိန္လ်ွက္
“မည္သူခ်မ္းသာပါေစ” ဟူေသာ ေမတၱာဓာတ္ကုိ
ထပ္တလဲလဲ စြဲစြဲျမဲျမဲ ဇြဲသန္သန္ႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးသြန္း
ေလာင္းႏုိင္ပါမူ သိသိသာသာ စူးရွသည္ကုိ
ေတြ႔ျမင္ရပါလိမ့္မည္။

ေသဒကသုတ္ ပါဠိေတာ္အရ “သူ႔အက်ဳိးေဆာင္၍
ကုိယ့္အက်ဳိးေအာင္” ဟူေသာအလုပ္သည္ “ျဗဟၼာ့ဝိဟာရ”
လုပ္ငန္းသာလ်ွင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူ၏။
မိမိေမတၱာပြားပုိ႔ျခင္းေၾကာင့္ ကမၻာသူကမၻာသား (၃၁)ဘုံသူ၊
(၃၁)ဘုံသားတုိ႔ အေအးဓာတ္ကူးကာ ခ်မ္းသာႏုိင္သည့္
သေဘာသည္ မည္သည့္႐ႈေထာင့္ ၊မည္သည့္အျမင္အရ မဆုိ
ထင္ရွားလွေပသည္။ ေက်နပ္ထုိက္လွေပသည္။
ယုံၾကည္အားကုိးထုိက္လွေပသည္။

ေမတၱာပြားျခင္းျဖင့္ သတၱဝါမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆုံးေသာ
အက်ဳိးေဆာင္ျခင္း ၊ဆုလာဘ္ၾကီးမ်ားကုိ ေဝငွေနျခင္းပင္ျဖစ္၍
တန္ဖုိးၾကီးျမတ္လွေသာ အသက္ရွင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း
ထင္ရွားလွေပသည္။

“ ေမတၱာပုိ႔စဥ္ စိတ္ထားနည္း ”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
(၁)။ ေမတၱာမပြားပုိ႔မီ မိမိတစ္ကုိယ္လုံး သန္႔စင္သြားေစရန္
ဦးစြာသီလျဖင့္ ေဆးေၾကာပါ။(ငါးပါးသီလ၊ရွစ္ပါးသီလခံယူပါ)။
ပုိ႔လႊတ္ရာ၌ ပုိ၍ အင္အားၾကီးအားေစရန္ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ
ပြားမ်ားကာ တစ္ကုိယ္လုံး မႊမ္းထုံ ထားရမည္။

(၂)။ေမတၱာ၏ သေဘာအဓိပၸါယ္ကုိ ေက်ညက္ေအာင္
ေလ့လာ၍ ေမတၱာအင္အားကုိ အႂကြင္းမဲ့ ယုံၾကည္ရမည္။

(၃)။ အသက္ထင္ရွား ေက်းဇူးမ်ား၍ ေလးစားထုိက္ေသာ
ဆရာသမား ဘုိးဘြားမိဘႏွင့္ သာသနာ့အက်ဳိး ၊
သတၱဝါ အက်ဳိးတုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကေသာ
ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား ၊ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ားအား
အနည္းဆုံး ၊ဆယ္ဦးခန္႔ သီးသန္႔ေရြးခ်ယ္၍ ဦးစြာပုိ႔သရမည္။

(၄)။ျပီးလ်ွင္ တုိင္းျပည္ ျမိဳ့ရြာ အၾကီးအကဲမ်ားႏွင့္
အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာရွိ သတၱဝါမ်ားကုိ ေမတၱာပုိ႔လႊတ္ရမည္။

(၅)။ သတၱဝါအမ်ား ေကာင္းစားခ်မ္းသာေစလုိေသာ
မိမိပုိ႔လႊတ္သည့္ ေမတၱာလွဳိင္းမ်ား မိမိပုိ႔လႊတ္ရာသုိ႔
အမွန္တကယ္ ေရာက္ရွိသြားျပီ၊
ေမတၱာခံသူမ်ား အမွန္တကယ္ ခ်မ္းသာေနၾကျပီဟု
စိတ္ထဲကယုံၾကည္ထင္မွတ္ ေနရမည္။
ေမတၱာခံသူထံ မိမိေမတၱာေရာက္ေၾကာင္း သင္ကုိယ္တုိင္
သိလာပါလိမ့္မည္။

(၆)။ ငါသည္ တစ္ေလာကလုံး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္
၆၄ ကမၻာတုိင္တုိင္ အာနိသင္အား မကုန္ဆုံး ႏုိင္ေအာင္
အင္အားၾကီးမားေသာ အေကာင္းဆုံး ၊အျမတ္ဆုံး
ကုသုိလ္ၾကီးကုိ လုပ္ေနသူျဖစ္သည္ ဟု ဝမ္းေျမာက္ကာ
အသက္မွန္မွန္ရွဴ သက္သာေသာ အေနအထားျဖင့္
အဆက္မျပတ္ ပုိ႔လႊတ္ရမည္။

(၇)။ကိစၥတစ္စုံ တစ္ရာ ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိေသာအခါ
သြားမည့္ ေနရာ သြားကိစၥႏွင့္စပ္သမ်ွ
တစ္ဦးခ်င္း ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ျပီး
“ခ်မ္းသာပါေစ”ဟု ေမတၱာအေအးဓာတ္မ်ားကုိ
ၾကိဳတင္ပုိ႔လႊတ္ထားရမည္။သတၱဝါတစ္စုံတစ္ဦးႏွင့္
ၾကဳံေတြ႔ရာ၌လဲ အလ်င္ဦးေအာင္ မိမိက
စတင္ေမတၱာပုိ႔ေပးပါ။
(သုိ႔ေသာ္ မိမိအက်ဳိးရမွဳ ၊မိမိအားအေႏွာင့္အယွက္
မေပးေစလုိမွဳမ်ား အလွ်င္းမပါရွိေစရ။
ထုိသူမ်ား ခ်မ္းသာေကာင္းစားေစခ်င္သည့္
စိတ္ကုိသာ ျဖစ္ပြားေနေစရမည္။)

(၈)။တတ္ႏုိင္လွ်င္ ေမတၱာခံယူသူ တည္ျငိမ္ေအးေဆးစြာ
ေနခ်ိန္မ်ဳိး( ဥပမာ- ညအိပ္ေနခ်ိန္မ်ဳိးမွာ) ပုိ႔လႊတ္ရမည္။
(သုိ႔ရာတြင္ အိပ္ေမြ႔ခ်သကဲ့သုိ႔ အမိန္႔ေပးျခင္း ၊
စုံစမ္း စမ္းသပ္ျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္ေစရ)။
လုိအပ္လ်ွင္ နိမိတ္ထင္လြယ္ေအာင္ ထုိသူ၏
တစ္ကုိယ္လုံးေပၚ ဓာတ္ပုံကုိ အသုံးျပဳႏုိင္သည္။

(၉)။ေမတၱာခံယူသူကုိ မိမိအနီးအပါး၌ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္
ထုိင္လာေနသကဲ့သုိ႔ စိတ္ညႊတ္ယူ၍ ထုိသူ၏
မ်က္စိ ၊မ်က္ႏွာ၊ ပုံပန္းသ႑ာန္ကုိ ဓာတ္ပုံရုိက္သကဲ့သုိ႔
ေျခဆုံးေခါင္းဆုံး ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထင္ေအာင္ျမင္ေအာင္
ၾကည့္ျပီး အထပ္ထပ္ပြားပုိ႔ရမည္။

[မွတ္ခ်က္။ ။ “အရွင္ပညာစကၠ”၏ ပရိတ္ေတာ္၊
ဂါထာေတာ္မ်ား စာအုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍
လုိရာဆႏၵျပည့္ဝၾကပါေစ။]
-【အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊ အိႏၵိယနုိင္ငံ)】
Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

“ေမတၱာသုတ္ သမိုင္း(သုိ႔)
ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔(ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔)”
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက ကမၼ႒ာနေယာဂီ
ရဟန္းငါးရာတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံကမၼ႒ာန္း
ယူၾကၿပီး၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ၾသ၀ါဒအတိုင္း
ဟိမ၀ႏၲာေတာအရပ္ကိုမွီကာ ဂႏၶဓူရေခၚ
ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ၿပီး သီတင္းသံုးေနၾကကုန္၏။

ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ သီလတန္ခိုးေၾကာင့္ ေတာေစာင့္နတ္၊
ေတာင္ေစာင့္နတ္တို႔သည္ မိမိတို႔ေနရာ သစ္ပင္၊
ေတာေတာင္တို႔၌ မေန၀ံ့ၾကသည့္အတြက္
ရဟန္းေတာ္မ်ားအား စိတ္ဆင္းရဲကာ
တရားအားမထုတ္ေတာ့ဘဲ ေတာမွ
ျပန္သြားေအာင္ ညအခါ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ
အဆင္း၊ အသံတို႔ျဖင့္ နည္းမ်ဳိးစံုသံုးကာ
ေျခာက္လွန္႔ၾကေသာေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ
ေျဖာင့္မတ္စြာ တရားကို ႏွလံုးမသြင္းႏိုင္၊
သမာဓိ မရႏိုင္ ျဖစ္ၾက၍ ျမတ္စြာဘုရားထံ
ျပန္၍အေၾကာင္းစံုကို ေလွ်ာက္ထားၾကရာ..

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က နတ္မ်ား အေႏွာင့္အယွက္
ေပးျခင္းမွ ကင္းေ၀းေစရန္ႏွင့္ေမတၱာ
ကမၼ႒ာန္း-ပြားမ်ား တတ္ရန္အလို႔ငွာ၊
ဤေမတၱာသုတ္ပရိတ္တရားေတာ္ကို
သင္ၾကားေပးၿပီး ျပန္လႊတ္လိုက္ေလ၏။

ရဟန္းေတာ္တို႔သည္ မိမိတို႔ သီတင္းသံုးရာ
ဟိမႏၲာေတာအရပ္သို႔ ျပန္ႂကြသြားၾကၿပီးလွ်င္
ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကို ရြတ္ဖတ္
သရဇၩာယ္ၾကၿပီး ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို
စီးျဖန္းမႈေၾကာင့္ ေတာေစာင့္နတ္
ေတာင္ေစာင့္နတ္မ်ား ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးလာၾကကာ
ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈကိုပင္ ရၾက၍
၀ိပႆနာတရားမ်ားကို ေရွးကထက္ ပိုၿပီး
အားထုတ္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ သီတင္းကြၽတ္ေသာအခါ
ထို-အရည၀ါသီ ေတာေက်ာင္းေန ရဟန္းငါးရာ
တို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍
ရဟႏၲာမ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္း ခုဒၵကပါဠိသုတၱနိပါတ္
တို႔ကို ဖတ္႐ႈေသာအားျဖင့္သိႏိုင္ပါသည္။
ဒုတိယ ပ၀ါရဏာျပဳအၿပီးမွာ ဘုရားဖူးဖို႔၊
ျပန္လည္အစီရင္ခံဖို႔ ေဇတ၀န္သို႔ ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ထုိသုိ႔ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေထာက္ဆ
ၾကည့္မည္ဆုိပါလ်ွင္ နတ္မ်ားေျခာက္လွန္႔သျဖင့္
ေဇတ၀န္ ျပန္ေရာက္တာ ဝါေခါင္လျပည့္
ဒုတိယ၀ါဆိုေန႔ျဖစ္သလုိ ေမတၱာသုတ္ေတာ္ကုိ
နာၾကားခြင့္သည့္ေန႔၊ ေမတၱာသုတ္ေတာ္
ျဖစ္ေပၚလာသည့္ေန႔ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔ကို
ေမတၱာသုတ္ေတာ္ေန႔၊ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ရယ္လို႔
ေခၚဆို ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ထို႔ျပင္ အဂုၤတၱရနိကာယ္
ဧကဒသကနိပါတ္ အႏုႆတိ၀ဂ္ ၅ခုေျမာက္သုတ္၌လည္း
ေမတၱာတရားကို အဖန္ဖန္ ပြားမ်ားၾကပါလွ်င္..
ရရွိမည့္အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
(ေမတၱာ၏အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ႏွင့္ လက္ေတြ႕က်င့္စဥ္
ပို႔စ္အေဟာင္းသို႔ အက်ယ္ဖတ္ရွဳပါရန္..)

၎အျပင္ သု၀ဏၰသာမဇာတ္ေတာ္၌လည္း
ဘုရားေလာင္းသု၀ဏၰသာမသည္ ျခေသၤ့၊ သစ္က်ား၊
ေတာကၽြဲ၊ ေတာ၀က္၊ သမင္မ်ားႏွင့္ ေတာ၌
အတူၿခံရံေနသည္မွာေမတၱာစြမ္းရည္ေၾကာင့္ပင္
ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေမတၱာသုတ္တရားေတာ္မွာ
လြန္စြာ အာဏာတန္ခိုး ႀကီးမားလွေသာ
ပရိတ္ေတာ္ျဖစ္၍ ရဟန္း ရွင္ လူပုဂၢိဳလ္အမ်ား
ေမတၱာအက်ဳိးကို ယံုၾကည္စြာျဖင့္
ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ၾကပါကုန္။

“ေမတၱာသုတ္ ျမန္မာျပန္”
(၁ + ၂)။ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္
နတ္ၾကမ္း၊ ဘီလူးၾကမ္းတို႔သည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္
အာ႐ုံအမ်ဳိးမ်ဳိးကို မျပ၀ံ့ၾကကုန္။ ေမတၱာသုတ္
ပရိတ္ေတာ္ကို ေန႔၌ျဖစ္ေစ၊ ညဥ့္၌ျဖစ္ေစ၊
မပ်င္းမရိ အထပ္ထပ္ ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ေသာသူသည္
ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရျခင္း၊ အိပ္ေပ်ာ္ေသာသူအား
အိပ္မက္ဆိုးမ်ား မျမင္မက္ျခင္း စေသာ အက်ဳိးမ်ားကို
ရရွိႏိုင္၏။ အို-သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ထိုကဲ့သို႔
အာနိသင္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကို
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ရြတ္ဖတ္ၾကပါကုန္စို႔။

(၃)။ ၿငိမ္းေအးေသာ နိဗၺာန္သို႔ ဉာဏ္ျဖင့္ သက္၀င္၍
ေနလိုေသာ အက်ဳိးစီးပြား၌ လိမၼာေသာ သူသည္
ဤ ဆိုလတၱံ႔ေသာ စည္းကမ္းနည္းလမ္းကို
ျပဳက်င့္အပ္၏။
(၁) အက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္ရွိရမည္။
(၂) ေကာက္က်စ္ဉာဏ္မရွိရ။
(၃) စိတ္ေနစိတ္ထား ေကာင္းစြာ ေျဖာင့္မတ္ရမည္။
(၄) ဆိုဆံုးမ လြယ္ရမည္။
(၅) စိတ္ထား ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ရမည္။
(၆) လြန္ကဲျမင့္ေမာက္ေသာ မာန မရွိရ။
၄။(၇) ရွိတာေလးႏွင့္ ေရာင့္ရဲလြယ္ရမည္။
(၈) ျပဳစုေမြးျမဴလြယ္ရမည္။
(၉) အမႈကိစၥ နည္းပါးရမည္။
(၁၀) အသံုးအေဆာင္ နည္းပါးရမည္။
(၁၁) ၿငိမ္သက္ေသာ ဣေႁႏၵရွိရမည္။ (မတည္ၿငိမ္သူ မျဖစ္ရ)
(၁၂) ရင့္က်က္ေသာ ပညာရွိရမည္။
(၁၃) ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ၾကမ္းတမ္းျခင္း မရွိရ။
(၁၄) မိဘေဆြမ်ဳိးတို႔၌ တပ္မက္မႈ ကင္းရမည္။

၅။ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕စြပ္စြဲႏိုင္မည့္ ဒုစ႐ုိက္ကို စိုးစဥ္း
အနည္းငယ္မွ်လည္း မျပဳက်င့္ရာ။
(ဤ ၁၄ပါးတို႔ကား ေမတၱာမပြားမီျဖည့္က်င့္ရမည့္
ေရွ႕ေျပး က်င့္စဥ္မ်ားျဖစ္သည္) ခပ္သိမ္းေသာသတၱ၀ါ
တို႔သည္ခ်မ္းသာျခင္း ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္သည္၊
ေဘးကင္းကုန္သည္ျဖစ္၍ ခ်မ္းသာေသာ
ကိုယ္စိတ္ရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။

၆။ ႂကြင္းမဲ့ဥႆံု အလံုးစံုကုန္ေသာ(သက္ရွိသက္မဲ့)
သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ထိတ္လန္႔တတ္ေသာ
(ပုထုဇဥ္)ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
စိတ္ဓာတ္ခုိင္ခံ့ေသာ(ရဟႏၲာ)ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
ရွည္ေသာကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
ႀကီးေသာ ကိုယ္ရွိေသာသတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
အလတ္စား ကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
ပုတိုေသာ ကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါ တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
ေသးဖြဲသိမ္ေမြ႕ေသာကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္
လည္းေကာင္း၊ ႏုပ်ဳိေသာ ကိုယ္ရွိေသာ သတၱ၀ါ
တို႔သည္လည္းေကာင္း။

၇။ ျမင္ဖူးေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
မျမင္ဖူးေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
အေ၀း၌ ေနေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
အနီး၌ေနေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊
(ရဟႏၲာ)ပုဂၢိဳလ္ တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
(ပုထုဇဥ္ေသကၡ)ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊
ခပ္သိမ္းေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္
ခ်မ္းသာေသာ ကိုယ္စိတ္ ရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။

၈။ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို အမ်က္မထြက္ပါေစလင့္၊
တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ အရာ၌တစ္စံုတစ္ေယာက္ကိုမွ်
ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ရန္လိုေသာစိတ္ျဖင့္
လည္းေကာင္း မထီမဲ့ျမင္ မျပဳပါေစလင့္၊
အခ်င္းခ်င္း ဆင္းရဲမႈကို အလိုမရွိပါေစလင့္။

၉။ မိခင္သည္ ရင္၌ျဖစ္ေသာ တစ္ဦးတည္းေသာ
သားကို မိမိအသက္တမွ် အစဥ္ ေစာင့္ေရွာက္ဘိသကဲ့သုိ႔
ဤအတူပင္ သတၱ၀ါ ခပ္သိမ္းတို႔၌ အတိုင္း
အရွည္မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားရာ၏။

၁၀။ အထက္ဘ၀ဂ္ ေအာက္အ၀ီစိ ဖီလာကန္႔လန္႔
အလံုးစံုေသာ ေလာက၌ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း မရွိေသာ
အတြင္းရန္ အျပင္ရန္ ကင္းေသာ
အတိုင္းအရွည္မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားရာ၏။

၁၁။ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းကင္း၍ ရပ္ေနသမွ်၊ သြားေနသမွ်၊
ထိုင္ေနသမွ်၊ ေလ်ာင္းေနသမွ်၊ ကာလပတ္လံုး
ဤ(ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ) သတိကို ပြားမ်ားအံ့ဟု
ေဆာက္တည္ရာ၏။ ဤသာသနာေတာ္၌ ေမတၱာ
ႏွင့္ယွဥ္ေသာ သတိျဖင့္ေနျခင္းကို ျမတ္ေသာေနျခင္း
အထက္တန္းက်ေသာေနျခင္း “ျဗဟၼ၀ိဟာရ”
ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားတို႔ ေဟာေတာ္မူကုန္၏။

၁၂။ (ထိုေမတၱာ ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေသာ သူသည္)
သကၠာယဒိ႒ိအစြဲျပဳတ္ၿပီး (ေလာကုတၱရာ) သီလရွိသည္
ျဖစ္လ်က္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္အျမင္ႏွင့္
ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ ၀တၳဳကာမတို႔၌ တပ္မက္တြယ္တာမႈကို
အျပတ္ရွင္းႏိုင္ပါက အမိ၀မ္း၌ တစ္ဖန္(ပဋိသေႏၶ)
ေနျခင္းသို႔ မေရာက္ေတာ့ေပ။

ေမတၱာသုတ္ ျမန္မာျပန္ၿပီး၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼရံသီ ၏ ေဖာ္ဝတ္ေမလ္းအား
တစ္ဆင့္မွ်ေဝလုိက္ပါသည္။စာဖတ္သူအားလုံး
သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုိရာဆႏၵမ်ား
တစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္စုံၾကပါေစ။
-【အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)】
Posted by►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment